Friday, December 24, 2010

Handphone dan aku.

Well, tadi baru lepas tengok TV series, Leverage Season 3. Best. Cerita yang kelakar dan tolong orang. haha.  Esok ada hal nak kena setel sikit, so supposedly aku tidur awal malam ni, tapi, terlajak pulak sebab tengok cerita tu.

Apa pentingnya handphone kat kamu2 semua eh?? Masing2 mestilah ada sebab kenapa memiliki handphone. Antara sebab utamanya, untuk urusan komunikasi la kan.. Itulah yang sepatutnya, tapi bagi aku, tak tahu lah. Ada handphone macam takde handphone. Oh, especially bila berada di rumah. Memang aku dan handphone bagaikan 'musuh'. Sorang kat sana, sorang kat sini. Aku kat situ, beliau kat sinun.. haha. Tambah pula dengan volume handphone ku yang rendah berbanding volume TV, memanglah akan terjadi insiden missed calls berkali2 untuk mendapatkan aku. Teruk kan? But itulah aku bila di rumah. Maaflah kepada sesiapa yang berkaitan. Aku terima komplen dari beberapa sahabatku. Ada yang cakap "Kau letak henset kau dalam peti ais ke?" "Baik tak payah pakai handphone terus" "Apasal tiap kali aku call je kau tak angkat? Apasal tiap kali kau angkat je aku tak call?"

Hoh??

Aku tahu korang geram. Aku pun geram kat diri sendiri. Tapi, nak buat macam mana, dah macam tu jadinya, tak dapek la den nak nolong. Bukan sombong ok, even kadang2 aku memang terasa sangat malas nak jawab mana2 panggilan. Kemungkinan besar waktu itu aku sedang busy, serabut pemikiran dan dalam keadaan tertekan. Dan memang 90% masa hidup aku dihabiskan dengan keserabutan fikiran. Maaflah.

Kadang2 bila handphone aku dah habis bateri pun, aku akan mengecas beliau secara lambat macam siput khinzir.

So, kalau tak dapat juga nak reach aku through a phone call, why not message me.. I'll reply you *if I got enough credit balance ;P*. Taknak pun takpe, nak buat macam mana kan. Hm, aku pun tak paham dengan diri aku.

Dan aku tak salahkan korang yang mensirappp je dengan aku. Wakaka crew...

2 comments:

  1. ngiahahaha...macam ngutuk aku jee...hahaha..xpe2 aku da taw no umah ko...yes!

    ReplyDelete
  2. bukan ko je yg ckp, kwn aku lain pun ade.. muahahhaha

    ReplyDelete

Related Posts with Thumbnails
Blog Kita
iluvislam

HamsterCumiL