Monday, June 7, 2010

Viva Palestina~

Aduhai.. geramnya aku bila dengar dan tonton berita mengenai peristiwa rampasan berdarah Kapal Mavi Marmara... dan sekarang ni, kapal Rachel Corrie pula dihalang dari memasuki Gaza oleh pihak tentera Yahudi.. Kononnya aktivis Mavi Marmara yang serang mereka dulu, sebab itu mereka tembak.. tapi, itu semua dusta.. janganlah percaya kata2 pihak yahudi yang merupakan pembohong paling besar kat muka bumi ini. 
Dah nama pun aktivis keamanan, kenapa pula nak serang tentera mereka? Dah la tentera tu yang tiba-tiba je ceroboh kapal tu.. haih.. sampai lebih kurang 9 orang mati xsilap aku.. rakyat Turki. Apakah?? Dan tak salah juga pada pendapat aku kalau aktivis2 tersebut menyerang balas atau memegang sesuatu barang untuk mempertahankan diri dari tentera Yahudi yang semuanya bersenjata senapang dan menembak membabi buta.
Geram sangat.
Tapi macam biasa la, tiada apa2 hukuman dijatuhkan kepada tentera tu. Sekutunya kan Amerika. How predictable. Negara2 besar Islam pula, seperti biasa, mendiamkan diri. Tapi, bagi aku, semua yang berlaku ini bukan sekadar untuk terjadi begitu sahaja.
Ada sebabnya. Ada hikmahnya.
Yelah, dulu beriya2 semua orang marah pasal Yahudi tindas Palestin.. nak boikot la apela.. pastu, senyap macam tu je.. Mungkin Tuhan nak sedarkan semula kita yang terleka mengenai hal2 duniawi.. hal2 berkaitan diri sendiri saja; bahawa saudara kita di Palestin itu masih menderita sedang kita bergembira.
Kita hampir2 terlupa mengenai mereka!
Hampir sahaja berita mengenai nasib rakyat Palestin terkubur.
Senyap dan sunyi.
Namun, Tuhan itu Maha Berkuasa.
Peristiwa berdarah ini telah membuka mata banyak pihak di seluruh negara kerana kita semua dapat saksikan sendiri (melalui rakaman video yang telah tersebar) dan juga mendengar dari mulut aktivis2 itu sendiri mengenai pengalaman mereka ketika itu.
 Misi bantuan itu disertai banyak pihak dari pelbagai negara, bangsa dan agama. 
Barulah kita tersedar mengenai kekejaman Zionis itu yang selama ini cuba menutup jenayah perang yang mereka lakukan.
 Bayangkan betapa seksanya aktivis2 itu ketika menjadi tahanan perang sementara yahudi. Itu pun baru sehari.
Bayangkan seksaan yang dialami sendiri oleh rakyat Palestin berdekad2 lamanya. 
Sedih. 
Kejadian ini membuktikan dengan jelas dan nyata mengenai kekejaman tentera zionis yang kini dikenali sebagai lanun keji abad ini. 
Apa2 pun aku memang kagum dengan keberanian aktivis2 keamanan itu semua. Berani melakukan apa yang benar atas dasar agama dan kemanusiaan.
Adakah aku seberani itu??

Pihak Yahudi memang mampu merancang segala rancangan rahsia sulit mereka secara teliti, iaitu untuk menguasai dunia dan menghapuskan agama suci Islam,
namun mereka juga manusia, seperti kita; yang hanya mampu merancang.
Tapi Allah yang menentukan. Mereka tidak akan dapat sedikit pun melebihi kuasa Tuhan. 
Sesungguhnya sebaik-baik perancang adalah Allah S.W.T.

3 comments:

  1. zionis...musuh sejak dahulu kala...

    ReplyDelete
  2. kita umat Islam akan lawan mereka bila kita bersatu.

    ReplyDelete

Related Posts with Thumbnails

Cube Fikir..??

HamsterCumiL